VALENTINO, MILANO ERKEK MODA HAFTASINA GERİ DÖNDÜ
Son üç yılın karma defile formatından sıyrılan Valentino, Milano’da özel bir defile düzenleyerek erkek giyim kategorisine yeniden ışık tutuyor.
“Valentino The Narratives” adlı gösteri, 16 Haziran’da Türkiye saati ile 15.00’te Milano Devlet Üniversitesi’nde yapılacak. Etkinlik, 20 Haziran’a kadar sürmesi planlanan Milano Moda Haftası’nı başlatacak.
Kadın ve moda koleksiyonları geleneksel olarak Paris’te sergilenir; Kurucusu Valentino Garavani’nin Ocak 1985’te Milano’da ilk erkek giyim defilesini düzenlediği düşünülürse, bu hamle aslında evin köklerine bir dönüş.
Defile valentino.com üzerinden ve markanın sosyal medya hesaplarından canlı olarak yayınlanacak. Üniversite öğrencileri, kreatif direktör Pierpaolo Piccioli’nin giderek daha kapsayıcı olma ve genç nesillere ulaşma hedefini yansıtan gösteriyi yerinde deneyimleyebilecekler.
Pandemi sırasında Piccioli, Milano’da Valentino Collezione Milano ve Valentino Act Collection’ı sahneledi.
Piccioli ve Valentino’nun CEO’su Jacopo Venturini, son birkaç yıldır özel girişimler ve etkili marka elçileri ile erkek giyim markasının görünürlüğünü ve değerini artırmaya odaklanıyor. BTS erkek grubunun sevilen üyesi Suga, rezidansın Di.Vas adlı elçilerine katılmıştı. Di.Vas, “Farklı Değerler” anlamına gelen markanın kısaltmasıdır. Ayrıca Formula 1 Dünya Şampiyonu Lewis Hamilton ve müzisyen Li Ronghao da markanın elçileri arasında yer alıyor.
Venturini geçen ay erkek giyiminin geçen yılki satışların yüzde 14’ünü oluşturduğunu ve bu segmentte büyük fırsatlar gördüğünü söyledi.
Gucci ve Versace’den Givenchy ve Moschino’ya kadar diğer lüks markalar, kadın giyim tasarımlarının genellikle dikkatleri erkek görünümünden uzaklaştırdığı karma siluet formatından uzaklaşıyor.
Erkek giyim dağıtımı, önümüzdeki yıl Paris ve Şangay, Nagoya, Wuhan ve New York gibi şehirlerde daha da genişletilecek.