Haber

TPF Başkanı Ömer Düzgün: “Önlem Alınmazsa 3 Nesildir Bu İşi Yapan Yerli Halk Tekelleşmeye Yenik Düşecek”

Organize gıda perakende sektörünün öncü etkinliği Yerel Zincirler Buluşuyor Konferans ve Fuar (YZB) 2023, yoğun bir katılımla 14. kez kapılarını açtı. Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Lideri Ömer Düzgün, sektörün hızla büyüyen sorunlarına ve gelecek tehditlerine dikkat çekerek, tüm sektör oyuncularına bir araya gelme çağrısında bulundu.

Düzgün, Türkiye genelinde market mağazalarının sayısının 51 bini aştığını belirterek; “Gıda perakendesinin güvencesi olan yerel zincirler hızla rekabet gücünü kaybediyor. Bir tarafta 46 binin üzerinde indirim ve ulusal zincir var, diğer tarafta 5.500 yerel zincir var. Sektördeki tüm taraflar bunu yapsa Birlikte hareket etmezsek, sadece yerel zincirler değil, yerel üreticiler ve tüm ekosistem kaybedecek.Mağaza, “Açılışları için önlem alınmazsa 3 kuşaktır bu işi yapan yerli zincirler tekelleşmeye yenik düşecek” dedi. .

Düzgün, tüm market zincirlerinin karşısında yer alan yeni mağaza oluşumlarına da dikkat çekti; “Biz rekabete karşı değiliz, haksız rekabete karşıyız. Türkiye’nin şu anda yeni market mağazalarına ve oluşumlara ihtiyacı yok. Önümüzdeki yeni oluşumlar ne satıyorsa, hangi markayı, hangi fiyata satıyorsa, bu fırsatların tüketicilere sunulması gerekiyor. Türkiye genelindeki tüm yerel zincirler gibi market mağazalarında da “Mağazalarımızda aynı fiyata satacağız” dedi.

Yerel Zincirler Bir Araya Geliyor (YZB) 2023, Türkiye gıda perakendeciliğinin nabzını tutmak için kapılarını açtı. Bu yıl İstanbul Haliç Kongre Merkezi’nde 14’üncüsü gerçekleştirilen zirvede, “Birlik – Dayanışma” teması altında sektörün önde gelen yüzlerce temsilcisi ve uzmanı bir araya geldi. İki gün sürecek etkinlikte, katılımcı ve sponsor firmalar önümüzdeki dönemde market raflarında yer alacak ürünlerini sergileyecek, onlarca sektör duayeni de gıda perakendeciliğinin geleceğini şekillendirmek için YZB’de sahne alacak.

Zirvenin açılış konuşmasını yapan TPF Lideri Ömer Düzgün, ülke olarak güçlü süreçlerden geçtiğimizi, pandemi ve ardından gelen ağır ekonomik etkilerle karşı karşıya olduğumuzu belirtti. Şubat ayında üst üste 2 depremle yüzyılın felaketini yaşadığımızı belirten Düz“Deprem sonucu hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet, kederli ailelerine sabır, tedavileri devam eden vatandaşlarımıza da acil şifalar diliyorum” dedi.

“TEK KALP OLMA ZAMANI”

Ömer Düzgün, ekonomik zorlukların dünya genelinde ana gündem olduğunu vurgulayarak, “Millet olarak yaşadığımız tüm zorluklarda eşsiz bir dayanışma sergiliyoruz. Geçimsiz zorluklar karşısında birlikte hareket ederek güçlü duruyoruz. Yaygınlaşmayı hedefliyoruz.” Bu dayanışma ve birlik ruhunu hayatımızın ve iş yapış şeklimizin her alanına yansıttık.Zincirler Buluşması’nın (YZB) temasını ‘Birlik-Birlikte’ olarak seçtik” dedi.

Geleceğe yönelik tehditlere değinen Düzgün, enflasyon gibi ekonomik sorunların yanı sıra üretim, işgücü, tarım ve hayvancılık gibi gündem maddelerinin de ortak çaba ve dayanışmayla aşılabileceğini vurguladı.

Ömer Düzgün, bugüne kadar gıda perakende sektörünün farklı oyuncularının kendi iç işleyişine odaklandığını belirterek, “Herkes kendi stratejisini takip etti, değerli projeler hayata geçirildi, başarı hikayeleri yazıldı. Şimdi birlikte hareket etme zamanı. Daha güçlü iletişim ve işbirliği gerekiyor.Bugünün “ileriye dönük adımlar atmazsak, ortak hedeflere doğru ilerlemezsek, olası sorunları öngöremezsek, tüketicilere alınması gereken önlemleri sunamazsak ve daha şeffaf olmazsak gelecek hedeflerine ulaşmamız daha da kolaylaşacaktır.” bir rüya” dedi.

“GELECEĞİMİZİ İNŞA EDECEĞİMİZ TÜM PROJELERDE YER ALMAYA HAZIRIZ”

Gıda perakendeciliğinin yeni bir yaklaşıma ihtiyacı olduğunu vurgulayan, Düz “Gençlerimizin bakkalcılığı meslek olarak görmeleri için ortak adımlar atmalıyız. Aynı şekilde gençlerimizin tarım ve hayvancılığa yönelmeleri için gereken her türlü desteği sağlamalıyız. Yerel zincirler olarak devletimizin her türlü işbirliğine ihtiyacımız var. , yetkililer ve sektör olarak her türlü projede geleceğimize yön verecek adımları atacağız.” “Katılmaya hazırız” dedi.

Sektörün binlerce paydaşını bir araya getiren etkinlikte yerel zincirlerin asla rekabete karşı olmadığının altını çizen, TPF Başkanı“Rekabet, sektörün ve firmaların verimliliğini artırır, yenilikçi düşünceyi teşvik eder. Firmalar rakiplerinden bir adım önde olmak için sürekli yeni çözümlere yönelirler. Bu da müşteri memnuniyetini artırır, kaliteyi artırır, pazarın büyümesini ve ülkemizin kazanmasını sağlar.” dedi.

“ÖNLEM ALINMAZSA TÜM EKOSİSTEM KAYBOLACAK”

Ömer Düzgün, önümüzdeki dönemde teknoloji ve savunma sanayi kadar yerli üretimi, tarımı, yerel işletmeleri ve sürdürülebilirliği de desteklememiz gerektiğini belirterek, atılacak ilk adımın Perakende Kanunundaki eksikliklerin giderilmesi olduğuna dikkat çekti. Türkiye’de 5 ve daha fazla mağazası olan market sayısının 51 binin üzerine çıktığını belirten Dr. Düz “Ülkemizde devasa seviyelere ulaşan piyasa enflasyonuna karşı yan yana veya üst üste açılmak yerine bunu katı kurallara göre yapmanın nesi yanlış? 46 binin üzerinde indirim ve ulusal marketler bir arada tarafta 5 bin 500’ün üzerinde yerel market, diğer tarafta ise 5 bin 500’ün üzerinde yerel market. 5 ve altı Mağaza sayılarına bakıldığında pazar enflasyonunun ciddiyeti açıkça görülüyor. Büyük şehirlerden bölgelere doğru rekabet gücünü kaybeden yerel zincirler, Yayımlanan raporlara göre bölgelerden ilçelere, ilçelerden köylere rekabette kan kaybetmeye devam edecek.Sadece 5 yılda 20 bin mağaza açan indirim ve ulusal zincirlerin 2029 yılında mağaza sayısını artıracağı belirtildi. Sayı 55 bini aşacak.Rekabet gücünü kaybedecek yerli zincirlerin bir kısmı ya kapılarını kapatacak ya da pazar birleşmeleri hızlanacak.Birçoğu sahip oldukları sektörde tekelleşme yönüne yenik düşecek ve işlerini bırakacaklar. 3 kuşaktır hizmet veriyoruz. Peki burada kim başarısız ilan edilecek? Bütün kepenkler kapanırken indirimlere, Vatandaş sevinecek mi? Bu düzensiz durumun tek kaybedeni gıda sektörünü sigortalayan yerel zincirler olmayacak. “Tedbir alınmazsa yerel zincirler, yerel üreticiler ve tüm ekosistem kaybedecek” dedi.

“ADİL REKABET İÇİN AYNI FIRSATLARI İSTİYORUZ: AYNI FİYATA SATIŞA HAZIRIZ!”

Enflasyon karşısında vatandaşların istediği ürünleri almakta zorluk çektiğini ve pazar sepetlerinin bölünmeye devam ettiğini belirten Ömer Düzgün, şu anda yeni market mağazalarına veya oluşumlara ihtiyaç olmadığını vurguladı. TPF Başkanı“Önümüzdeki yeni oluşumlar ne satıyorsa, hangi markayı, hangi fiyata satıyorsa, bu imkanları bize sunmaları lazım. Türkiye’deki tüm yerel zincir marketlerde aynı fiyata satacağız” dedi. “

“VATANDAŞIMIZIN ALGISINI KARŞILAYACAK UYGULAMALARA KARŞI ÖNLEM ALINMALIDIR”

Perakende Kanunu’nda eksik ayaklarla ilgili alınması gereken tedbirlere ilişkin Ömer Düzgün, şunları söyledi: “Mağaza markalı ürünlerin satışı için en az üç eşdeğer tanınmış markalı ürünün satışı zorunludur. Mağaza markalı ürünün büyüklüğü Satışa sunulan, aynı ürünün emsali ile birlikte işletmede satışa sunulan toplam tutardır.” Boyutunun yüzde 25’ini geçmemelidir. Yerli üreticinin, yerli markaların rekabette mağlup olmaması gerekiyor. Daha da önemlisi alışverişe yalnızca birkaç dakika ayıran vatandaşlarımızın daha düşük gramajlı ürünlere aynı fiyatı ödememesi, algılarının manipülasyona uğramaması gerekiyor. Herkesi kucaklayacak düzenlemelerle departmanımız, vatandaşlarımız ve ülkemiz kazanacak. 100 “Bini aşkın çalışanımızla bayrağı daha ileri taşımaya, ilçelerimizden şehirlerimize ve ülkemize daha fazla katma değer sağlamaya, yeni başarı öyküleri yazmaya hazırız.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

basciftlik-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu